Medlemsinfo februari 2022

Hej!
Här kommer lite information från styrelsen i Värmlands Konstnärsförbund.

• Vem ska få vårt stipendium Årets utropstecken? Det är du som är medlem i Värmlands Konstnärsförbund som kan nominera en kollega. Årets utropstecken är ett stipendium som instiftades till vårt 100-årsjubileum 2019. Tanken är att uppmärksamma något bra och nytt som en medlem gjort under året innan. Här kan du som medlem nominera en kollega som du vet har gjort något som du tycker är bra. Det är bara en person som kan få stipendiet, men att bli nominerad är också en ära. Förutom äran får stipendiaten både pengar, 5000 kr, och publicitet. Stipendiaten får också möjlighet att medverka på Värmlands Konstförenings Vårsalong året därpå. Läs mer om vilka som fått stipendiet förut och för vad, samt hur du nominerar här.

• Årsmöte blir den 23/4, klockan 14-15 på Värmlands museum,
i styrelserummet på övervåningen. Förutom sedvanliga punkter ska vi hylla både förra årets och detta års Åke Nermanstipendiat och årets utropstecken. Därefter hoppas vi att ni medlemmar vill vara kvar för följande program:
• klockan 15 guidar oss Fiffi Myrström, konstintendent på Värmlands museum. Vi får då se den nya fasta konstutställningen. Vid ca klockan 16 äter vi en kyckling- och avokadosmörgås eller annat alternativ med kaffe/te/lättöl. Fiffi Myrström stannar en stund för att berätta lite om tankarna framåt med konsten på Värmlands museum och höra våra tankar om detta. Utskick med kallelse och handlingar till årsmötet skickas till alla medlemmar i mitten av mars.

• Medlemsavgift för 2022, några medlemmar har ännu inte betalat. Har du glömt att betala så kan du skicka 350 kronor till Plusgiro 57 87 56-9 eller Swish 1232945871. Var noga med att ange namn vid inbetalning så att vi kan se vem som har betalt. ¬

• Värmlands museum ger medlemmarna 100 kr rabatt på årskort vid uppvisande av medlemskort. Årskortet kostar då 200 kronor istället för 300 kronor för oss medlemmar och ger fritt inträde i 12 månader till museet.

Många skaparhälsningar från alla oss i styrelsen,
Genom
Kerstin Wessberg