Inbjudan till konstnärsträff Värmlands Konstnärsförbund 3/9

Flera i förbundet har uttryckt önskemål om att få möjlighet att träffas, och vi i styrelsen känner detsamma. Efter ett bra årsmöte med ett sådant upplägg fortsätter vi nu på det spåret. Vi tar gärna emot dina önskemål och idéer om framtida träffar.

Vi startar upp med att hälsa er välkomna med en kväll i Karlstad, då vi kollegor får träffas och ha trevligt, prata konst, äta något och ta en öl.

Vi inleder kvällen med att lyssna på Anna Åberg Bucht och Mathias Bucht. De kommer att berätta om sin satsning på Button Town Café och Button Town Arts, det sistnämnda en skulpturpark utanför Karlstad. Anna har en gedigen bakgrund inom konstvärlden och har bland annat jobbat med konsten som konstchef inom dåvarande Landstinget i Värmland. Mathias har sin bakgrund som entreprenör inom IT-branschen.

Dag: lördagen 3 september
Tid: klockan 17–20, med möjlighet att sitta kvar till klockan 21.
Plats: Gamla Hamnkaptensbostaden, Vågmästarkajen i yttre hamn, Våghusgatan 6, Karlstad. Förslag busshållplats: linje 8 Vågmästaren eller linje 12 Vasagatan. Se karta nedan, scrolla nedåt så kommer den.
Mat: Landgång, förbundet bjuder på det.
Dryck: bordsvatten, förbundet bjuder på det. Öl och vin finns att köpa till självkostnadspris, man svischar på plats.

Anmälan: anmäl dig till senast den 26/8. Vi kan bli max 35 personer, så först till kvarn!

Varmt välkommen!

Styrelsen för Värmlands Konstnärsförbund, Bosse, Annika, Erika, Henric, Louise och Kerstin

Mathias och Anna

Kaptensbostaden karta1m