Årsmöte 2012 - info till medlemmar

[[{"type":"media","view_mode":"media_large","fid":"452","attributes":{"alt":"","class":"media-image","style":{"height":"60px","width":"61px"},"typeof":"foaf:Image","width":"61px","height":"60px"}}]]INFORMATION TILL VÄRMLANDS KONSTNÄRSFÖRBUNDS MEDLEMMAR

För första gången på 93 år kommer vi i år att bryta traditionen att hålla vårt årsmöte samma dag som Värmlands konstförenings Höstsalong har vernissage.

Orsaken till detta är att Höstsalongen öppnar en vecka tidigare än vanligt – redan den 29 september och detta innebär administrativa svårigheter för styrelsen att hinna klart årsmöteshandlingarna. Konstnärsförbundet har därför beslutat att förlägga årsmötet till den 27 oktober och platsen blir BÅTEN, restaurangen på Klarälven i centrala Karlstad.

Då kommer vi också att dela ut årets stipendium till Åke Nermans Minne.

Alla medlemmar kommer att få en stadgeenlig kallelse på posten med uppgifter om tid och plats och årsmöteshandlingar under vecka 41.

Motioner till årsmötet skall vara styrelsen tillhanda senast den 27 september.

Ha en fortsatt fin sommar!

Styrelsen – Värmlands konstnärsförbund