Stipendiet Årets utropstecken

Årets utropstecken är ett stipendium som instiftades till vårt 100-årsjubileum 2019. Tanken är att uppmärksamma något bra och nytt som en medlem gjort under året innan. Här kandu som medlem nominera en kollega som du vet har gjort något som du tycker är bra. Det är bara en person som kan få stipendiet, men att bli nominerad är också en ära. Förutom äran får stipendiaten både pengar och publicitet.

Stipendiet årets utropstecken kommer att delas ut under högtidliga former på nästa årsmöte som blir på våren på grund av att vi har bytt bokföringsår från brutet till kalenderår. Då kommer också Åke Nermanstipendiet delas ut, både det för 2021 och för 2022.

Vi vill också berätta att du redan nu kan nominera nästa års utropstecken, som vi delar ut för något himla bra gjort under 2021. Ange vem du vill nominera och varför. Skicka i ett mejl till , du ska då få ett svar på att mejlet har kommit in.

Så här nominerar du:

Stipendiet Årets Utropstecken!

Du som medlem i Värmlands konstnärsförbund kan nominera en konstnärskollega i förbundet som under det gångna året - 2021 - gjort något ovanligt - förvånande - uppiggande - Åh! - Ah! - för konstnären, för Värmland, för världen, för publiken. Konstnären kan ha varit en plötslig ljusstråle, en rak höger eller en ovanlig ton som skär igenom bruset.

Stipendiaten erhåller, förutom äran, 5.000:- och erbjuds att delta i Värmlands konstförenings vårsalong 2022. Nomineringstiden är: 10/12 2021 - 31/3 2022

Jag nominerar: ___________________________________________________________

Motivering:_______________________________________________________________

Undertecknat av/jag som nominerar är:_____________________________________________

Kopiera texten ovan till ett mejl och sänd nomineringen per epost till: eller post till: Kerstin Wessberg, Romstadsvägen 14, 635 42 Karlstad.

Värmlands konstnärsförbunds styrelse utser stipendiaten Årets Utropstecken! som presenteras i höst tillsammans med årets Åke Nermans stipendiat.